אינסטלטור בפתח תקווה

לצנרת של הבית יש תפקיד חשוב- הצנרת נועדה לאסוף את המים שאנחנו משתמשים בהם ולהעביר אותם ליעד שלהם. כשיש בעיה בצנרת, יכולות להתרחש אחת משתי הסיטואציות הבאות:

נזילה: נזילה היא מצב שבו המים שהשתמשנו בהם נשפכים מבעד לצינורות לפני שהם מספיקים להגיע ליעדם. בהרבה מקרים, הנזילה מתרחשת כאשר המים עדיין בצינורות ששייכים לבית, כלומר הם לא הספיקו לעבור אותם, ולעתים הנזילה משפיעה על השכנים מתחת או מעבר לקיר (בבתים משותפים).

אינסטלטור בפתח תקווה

הנזילה יכולה להתרחש כאשר יש בקעים או סדקים בצינורות, או דרך החיבורים של הצינורות. אינסטלטור ברמת גן יכול לעזור במקרה הזה, כדי להחליף את הצינורות הלקויים או לשפר את החיבורים שלהם.

כדאי להזמין אינסטלטור מעת לעת כדי למנוע נזקים שעולים הרבה כסף. לדוגמא, נזילה של מים יכולה לגרום לאריחים שעל הקיר להשתחרר ממקומם. אך אם הבחנתם ברטיבות על הקירות וכתמים, עדיין לא מאוחר מדי לתקן את הבעיה.

המים לא יורדים - המצב ההפוך של נזילות הוא זה שבו המים שאנו משתמשים בהם לא מתנקזים כראוי. במקרה זה מדובר בסתימה- משהו חוסם את המעבר של המים ולכן הם לא יורדים בכיור, באמבטיה, באסלה וכן הלאה. במשך הזמן, אם אינסטלטור בפתח תקווה לא מטפל בבעיה, הסתימה יכולה ליצור נזילות, המים מחפשים מקום לצאת ממנו והם יעשו זאת בדרך כלל בכוח דרך החיבורים בין הצינורות.

כדי למנוע סתימות, חשוב לא לשפוך אל תוך האסלה, הכיור וכדומה לכלוך, לרבות שמנים, שערות, ניירות טואלט ועוד. כל אלו עלולים ליצור נזק חמור לצנרת.

אינסטלטור בפתח תקווה

חידוש צנרת בבית

תיקון בנזילה או בסתימה הוא פעולה נקודתית בלבד, כלומר מחליפים את הצינור שממנו המים נוזלים או מוציאים את הלכלוך שיוצר את הסתימה. מדובר בתיקון שעלותו נמוכה מאוד, ולכן הוא המועדף על רבים מאתנו.

אבל יש מקרים בהם משתלם יותר לעשות חידוש של הצנרת. במקרה של בתים ישנים שהצנרת לא חודשה בהם שנים רבות, התקלות תחזורנה על עצמן, מה שיביא להוצאה כספית מתמשכת וגבוהה. על כן, כדאי לחדש את הצנרת. עבודה שכזו יכולה לעלות כמה אלפים והרבה יותר, אבל צנרת חדשה תחזיק מעמד תקופה ארוכה ללא תקלות.

להבא, השתדלו להשתמש בצנרת כראוי.